29 Mart 2012 Perşembe

Dünyanın En Güzel Kelimesi: Mamihlapinatapai

Dünyanın en “az ama öz” kelimesi nedir? Ya da “çevirisi en zor” kelimesi hangisidir?
Geçenlerde öğrendim. Guinness Rekorlar Kitabı’na göre bu kelime “mamihlapinatapai”ymiş. “İki tarafın da istediği, ancak içten içe karşı tarafın başlatmasını istediği bir olayda iki tarafın paylaştığı bakış” demekmiş… Yagan dilinde varmış bu kelime. Güney Amerika dolaylarından…

Ay ben bunu çok sevdim!!!

Hani aşkın belli belirsiz olduğu bir anda olur ya… Oğlan da kız da öööle bir tutuktur… Biri birine diyemez iki kelime… Oğlanın aklından “Ulan, alt tarafı gel bi kaavee içelim diyecem diyemiyorum iki saattir” geçerken, hanım kızımızın da içten içe “Allaaamm, n’olur sanki şuracıkta bi kaave içelim dese” diye hayıflandığı anda, birbirlerine bakışıp kaldıkları ve “dıkandıkları” an… Cesaretin, yoklayıp yoklayıp gittiği bir an… Hayaller ile malak gibi ortada kalmanın sınırındaki bakış yani J

Ya düşünüyorum da nasıl önemli bir kelimeymiş bu!!! Kim bilir kaç ölümsüz aşk, bu mamihlapinatapai’ye denk gelmiş ama anlayamamışların kurbanı olmuş ve başlayamadan bitmiştir…

Not: Uzuuuunn zamandır yazmadığımın farkındayım. İthamlara şiddetle karşı çıkarım!!! Kesinlikle maymun iştahlı değilim!!! Üretkenliğimin bittiğini düşünenlerin üstüne höykürerek kusmak istiyorum!!! Sadece biraz meşguldüm ve ancak toparlıyorum. Tüm “geri döönnn!!!” mesajları için çok teşekkür ederim J

2 yorum: